Actualiteit

Newsletter

Schrijf je hierin op de      nieuwsbrief!
http://eepurl.com/dThLT

“ Au Gré du Charmé” in de pers!

Op 12 februari 2016 vond de cd-voorstelling plaats in de Minard te Gent. U kan van deze avond recensies en foto’s terug vinden als u op bovenstaande link klikt!


Femme live in de Minard te Gent

Koop hier ook de cd:
‘Au Gre du Charme’https://itunes.apple.com/be/album/au-gre-du-charme/id1022901347?l=nl
FRF_Actualite.html

contact : info@ludovandeau.be 

© Ludo Vandeau 2013

ENE_Actuality.html

Schroeiplek


Niet huilen, maar schrijven,

om wat voorbij is.


Niet later, maar nu,

die tijd in verzen vangen.


De dingen niet dwingen,

maar schikken en zingen.


Niet zeggen: tijd heelt,

maar toeslaan en dichten.


Schrijven is pijn herverdelen,

in achterklap van rijm.


Niet ongeremd, niet ongerijmd,

maar wonend in woorden.


Doodgewoon wonend en wachtend

op licht in het gedicht.


Tijd wijst uit.

Tijd wist weg.



(Joris Denoo)

De nieuwe cd :

“Au lendemain des belles choses “

nu te koop op iTunes!!

Concert data:

19 november 2017 : Vlaamse Opera Gent

Le goût du chocolat live in Gent

Dis, quand reviendras-tu?

Dag,

Ik wil je heel graag uitnodigen voor mijn concert in de Vlaamse Opera te Gent op zondag 19 november 2017 om 20u. Samen met mijn muzikanten, breng ik mijn nouvelle chanson Française.
 
Zoals je misschien weet bracht ik in 2016 een eerste solo-cd uit met eigen werk ‘Au Gré du Charme’. In 2017 volgde een tweede soloalbum ‘Au Lendemain des Belles Choses’. Een eerste cd-voorstelling was er in de Gentse Minardschouwburg. 

De voorbije maanden heb ik kleine en grotere optredens gespeeld: zaalconcerten, schoolconcerten en huisconcerten. En nu biedt de Vlaamse Opera, Gent de Lully-zaal aan voor een fijn avondconcert. Het wordt een soort première van een reeks optredens "Rien que l’amour’’ waarbij mijn muziek centraal staat. Het is een uniek kader en Gent, als stad van de diversiteit, het ideale decor voor deze andere Franse muziek. 

Ik was al heel fier op mijn laatste cd. Ik ben het nu nog meer. Ook dankzij de samenwerking met Ad Cominotto en de eindproductie en mix van de Frans Belgische Canadees Rick Allison. Frans chanson, poëtisch, rijk en melancholisch. 

Hopelijk zien we elkaar dan. Alleszins heel welkom.
 
Hartelijk,
Ludo Vandeau

CD: Ludo Vandeau 

Au Lendemain des Belles Choses  

opgedragen aan Judith.

 

Opgenomen in Studio Commusic, Brussel

en Room 13, Gent

Label: Music and Words, Netherlands  

Mastering: studio La source (Paris)

par Jean-Pierre Chalbot

Ludo Vandeau brengt zijn compagnons de route mee: 


Lode Vercampt (cello), 
Stijn Bettens (bandoneon, accordeon, accordina en zang), 
Siegfried Van Schuylenbergh (dobro, resonatorgitaar, 12stringh, mandoline, banjo), 
Herlinde Ghekiere (zang), 
Wim Ramon (contrabas, elektrische bas) 
Ronald Dhaenen (percussie, drums). 
En met gastmuzikanten Ad Cominotto (toetsen) en Siewald De Graeve (viool). 

Tickets 


Een ticket kost 20 euro. Van elk verkocht ticket geven wij enkele euro’s aan een goed doel (Casa '93). 

Brasserie Fou d’O (St Denijs Westrem) schenkt aan alle aanwezigen een gratis glas gouden bubbels. Café Théatre zorgt voor een VIP arrangement vanaf 18u: 
‘souper Café Théatre + concert Ludo Vandeau’ (60 euro). 

Heel blij met de steun van alle sponsors. 
Een avond om U tegen te zeggen...


Welkom!

Link naar kaarten:
Uitbureau

De Standaard n.a.v. concert in de Minard-schouwburg 

(4 sterren):


De staande ovatie die Ludo Vandeau ten deel viel, was niet alleen een beloning voor een mooi concert. Het publiek gaf ermee ook zijn steun aan een artiest die uit de tijd lijkt, maar die koppig zijn ding doet. Vandeau is een muzikant uit Gent die bekend werd als de ietwat melancholische bariton bij Ambrozijn, Olla Vogala en soms bij Laïs. Met zijn groep Bodixel zong hij Spaanse liederen, en onlangs bracht hij in eigen beheer zijn eerste Franstalige soloalbum Au gré du charme uit. Het weze duidelijk dat de man niet de makkelijkste weg kiest om een publiek te vinden.
In een goedgevulde Minard zong Vandeau, met vijf fijne muzikanten, vooral Franse liederen over zijn afkomst, zijn familie, de liefde, de Noordzee en de mensen die hij rond zich ziet. In verstilde momenten als ‘Rome’, ‘Femme’ en ‘Grand-mère’ klonk zijn melancholische bariton op zijn best. Vandeau bloeit open wanneer hij ruimte heeft en zijn verhalen kan vertellen. Dan laat hij die gitaar die als een pantser voor hem hangt, los en tekent hij zijn emoties met zijn handen in de lucht. Zo is hij echt een lid van de club met Jacques Brel, Georges Brassens en Georges Moustaki: tekstzangers die hij vereert. Maar hij is ook een kind van de folkrock van de jaren 70 en 80, en sommige chansons leenden zuurstof bij pop en Amerikaanse countryrock.